Wikia

1900 - 1999 Edit

  • 1916 - De Duitse zeppelin LZ86 voert zijn eerste vlucht uit.
  • 1917 - De zeppelin LZ79 wordt in gebruik genomen als opleidingsschip.
  • 1941 - De Verenigde staten verklaren de oorlog aan Duitsland, Italië en Hongarije.
  • 1944 - Hitler laat zijn generaals en divisiecommandanten van de Heeresgruppe B in zijn hoofdkwartier (nabij Bad Nauheim) twee dagen bij elkaar komen. Hij wilde hun mededelen dat zijn besluit mbt het Ardennenoffensief onveranderd bleef en de 'grote doelstelling' werd nagestreefd.
  • 1981 - Bloedbad van El Mozote: 900 dorpsbewoners worden door het leger van El Salvador uitgemoord.
  • 1992 - In het kader van operatie Restore Hope vertrekt de eerste golf Belgische ParaCommando's richting Mogadishu, Somalië. De troepen zijn afkomstig van de 11 Cie van 1 Para en staan onder leiding van Kolonel Marc Jacqmin.
  • 1994 - Stanisław Maczek sterf op 102 jarige leeftijd te Edinburgh. Maczek was generaal en commandant van de Poolse 1ste Pantserdivisie tijdens de Tweede Wereldoorlog.
  • 1998 - In België wordt bij wet ondermeer de classificatie en deveiligheidsmachtigingen, veiligheidsattesten en veiligheidsadviezen vastgelegd. Het Comité I krijgt het voorzitterschap toegewezen.
  • 1999 - De top van EU-staats- en regeringleiders in Helsinki eindigt met de goedkeuring van de oprichting van een Europees leger.

2000 - ... Edit

Around Wikia's network

Random Wiki