Wikia

1700 - 1799 Edit

1900 - 1999 Edit

  • 1919 - Britse en Gurkha troepen vermoorden in Amritsar, India tenminste 379 ongewapende deelnemers aan demonstratie in het kader van de geweldloos-verzet-campagne van Gandhi.
  • 1941 - De Sovjet-Unie en Japan tekenen een neutraliteitsovereenkomst voor de duur van 5 jaar.
  • 1942 - Henk Sneevliet, leider van de RSAP, wordt wegens zijn illegale activiteiten tezamen met 6 anderen geëxecuteerd op de Leusderheide.
  • 1943 - Nabij Katyn ontdekken Duitse soldaten een massagraf van meer dan 4000 Poolse officieren die in 1940 door het Rode leger zijn afgemaakt (zie: Bloedbad van Katyn).
  • 1943 - Aanvang ven gevechten om de Efida-stelling en ten westen van de lijn Bizerta-Tunis 13 april tot 13 mei 1943.
  • 1944 - Crash van een B-17 bommenwerper te Berismenil (La roche en ardenne).
  • 1944 - Veldmaarschalk Rommel geeft de opdracht de werkzaamheden ronde de Zweite Stellung te staken, behalve daar waar zij in de directe nabijheid van de kust uitgevoerd worden.
  • 1945 - Tokio wordt grotendeels tot puin herleid na geallieerde bombardementen.
  • 1945 - De steden Meppel, Assen, Anlo, Eelde, Gasselte, Gieten, Havelte, Nijerveen, Roden, Ruinerwold, Smilde, Vries, Zuidlaren, Nieuwenschans, Veendam en Wildervank worden bevrijd.
  • 1975 - Een aanval van falangisten op een palestijnse bus in Ain el-Roemane markeert het begin van 15 jaar burgeroorlog in Libanon.

Around Wikia's network

Random Wiki