Wikia

1500 - 1599 Edit

  • 1574 - Slag op de Mookerheide tussen het Spaanse leger en huurtroepen onder Lodewijk en Hendrik van Nassau, die beiden sneuvelen.

1900 - 1999 Edit

  • 1914 - Mexicaanse Revolutie: Voor het eerst in de geschiedenis wordt er een luchtbombardement uitgevoerd. Gustavo Salinas werpt enkele bommen op de Cañonero Guerero van generaal Huerta.
  • 1915 - De Duitsers torpederen het Nederlandse stoomschip Katwijk.
  • 1917 - De Mexicaanse president Venustiano Carranza wijst het Duitse verzoek tot deelname aan WOI af (Zie Zimmermanntelegram).
  • 1940 - Britse en Franse troepen landen in de Noorse steden Narvik, Namsos en Andalsnes.
  • 1940 - Vijf Duitse torpedobootjagers en een onderzeeboot worden voor de Noorse kust tot zinken gebracht.
  • 1940 - Japan verklaart dat zij geweld zullen gebruiken indien Nederlands Indië in handen van een derde valt.
  • 1943 - Het Britse 8e leger bereikt de Enfidaville-linie. Franse troepen bezetten Jebel Mansour.
  • 1944 - Turkije beslist uiteindelijk toch om de geallieerden te helpen.
  • 1945 - De steden Arnhem, Zwolle en Staphorst worden bevrijd. De strijd om de stad Groningen barst los.
  • 1953 - Invasie van de Vietminh in Laos.
  • 1986 - Amerikaanse vliegtuigen vallen 5 doelen aan in Libië. Onder de vele doden ook de dochter van Ghadaffi.
  • 1988 - Einde van de Russische bezetting van Afghanistan.

Around Wikia's network

Random Wiki