Wikia

1900 - 1999 Edit

  • 1940 - De Britse koopvaardijvloot in de Noordzee wordt bewapend.
  • 1940 - Het Duitse tanker- en bevoorradingsschip Altmark wordt binnen de territoriale wateren van Noorwegen gesignaleerd. Twee dagen later zal het Altmark-incident plaatsvinden.
  • 1940 - Von Ribbentrop ontvangt de minister-president Zwetkowitsj van Joegoslavië.
  • 1941 - De eerste eenheden van het DAK (Deutsches Afrika Korps) worden in Tripoli aan land gezet.
  • 1941 - Zuid-Afrikaanse troepen onder generaal Alan Cunningham veroveren Kismajoe, een havenstad in Italiaans Somalia.
  • 1942 - De Noorse evangelisch-lutherse bisschoppen zenden een protestbrief vanwege de maatregelen mbt de nazificatie.
  • 1942 - Japanse parachutisten worden gedropt op drie verschillende punten in het gebied van olieraffinaderijen rond Palembang te Sumatra.
  • 1943 - De Sovjet troepen heroveren Rostow aan de Don en Worosjilowgrad
  • 1943 - Vanuit de Faïd-pas in Noord-Afrika start een zwaar Duits tegenoffensief in westelijke richting (slag om de Kasserine Pass). Deze slag wordt uitgevochten tussen Amerikaanse troepen en het Duitse Afrikakorps van Erwin Rommel en zal tot 25 februari 1943 duren.
  • 1945 - Canadese en Britse troepen bereiken de Rijn tegenover Emmerich.

Around Wikia's network

Random Wiki