Wikia

1000 - 1099 Edit

  • 1099 - Eerste Kruistocht: christelijke soldaten nemen Jeruzalem in.

1900 - 1999 Edit

  • 1915 - Herbertus Bikker wordt geboren in Wijngaarden. Bikker -alias de Beul van Ommen- is een Nederlandse oorlogsmisdadiger die zijn bijnaam verwierf door zijn gewelddadige gedrag als bewaker in het werkkamp kamp Erika.
  • 1940 - Adolf Hitler besluit tot de voorbereiding van een invasie in Engeland.
  • 1941 - De Duitse Legergroep Midden veroveren Smolensk.
  • 1941 - De geallieerden beloven Syrië en Libanon zelfbestuur. Vichy Frankrijk protesteert.
  • 1942 - Eerste Nederlandse joden worden van Westerbork naar Auschwitz getransporteerd.
  • 1943 - Sovjet troepen lanceren meerdere zware tegen offensieven tegen de terugtrekkende Duitsers.
  • 1943 - Het Amerikaanse 7e leger rukt westwaarts op naar de hoofdstad Palermo die door een tankaanval veroverd zal worden.
  • 1948 - Pieter Johan Faber wordt door een vuurpeloton geëxecuteerd. Faber was een Nederlandse SD'er en oorlogsmisdadiger.
  • 1958 - 5000 Amerikaanse soldaten landen in de hoofdstad van Libanon om de pro-westerse regering te beschermen.
  • 1996 - Herculesramp 1996: Een C-130 Hercules van de Belgische luchtmacht stort neer op Eindhoven Airport. 34 inzittenden komen om het leven.

2000 - ... Edit

  • 2004 - Charles Sweeney overlijdt op 84-jarige leeftijd in het Massachusetts General Hospital in Boston. Sweeney was in 1945 de piloot van het vliegtuig dat de atoombom Fat Man boven Nagasaki afwierp.

Around Wikia's network

Random Wiki