Wikia

Januari Edit

Februari Edit

  • 4 februari
    • Na twee dagen van hevige gevechten met het regeringsleger trekken Tsjadische rebellen zich terug uit de hoofdstad Ndjamena. Andere rebellen zouden op 3 februari de oostelijke stad Adré hebben veroverd. Tsjaad beschuldigt Soedan ervan de rebellen te steunen.
  • 20 februari
    • Volgens het Pentagon heeft het Amerikaanse leger een spionagesatelliet uit de lucht geschoten. Het ruimtevaartuig, waarvan zowel aandrijving als besturing zijn uitgevallen, is zo groot als een bus en weegt naar schatting tien ton. Het was uit zijn baan geraakt en de verwachting was dat het in februari op aarde was neergestort. De satelliet had giftige raketbrandstof aan boord en werd vanaf een marineschip met een raket op 200 kilometer hoogte boven de Grote Oceaan geraakt.
    • Tienduizend Turkse soldaten vallen het noorden van Irak binnen om daar tegen de PKK te strijden.
  • 23 februari
    • Voor het eerst is een B-2 Spirit Stealth bommenwerper van de Amerikaanse luchtmacht neergestort. Het toestel was zaterdag 23 februari 2008 opgestegen vanaf het eiland Guam en stortte kort daarna neer in de Stille Zuidzee. De oorzaak van het ongeval is nog onbekend.

Around Wikia's network

Random Wiki