Wikia

1900 - 1999 Edit

  • 1924 - Bierkellerputsch: Adolf Hitler wordt weer vrijgelaten. In die maanden heeft hij het eerste deel van Mein Kampf geschreven.
  • 1941 - Japan begint aan de verovering van de Filipijnen met de landing op het eiland Mindanao.
  • 1942 - Japanse luchtaanvallen op Calcutta in India
  • 1943 - Ondanks aanhoudende Japanse tegenstand hebben de geallieerden het schiereiland Huon bijna in handen.
  • 1944 - Ardennenoffensief: De Duitsers blijven druk uitoefenen op St. Vith, bij Bastogne dringen ze zich op en ze bezetten Waldbillig. Erg tegen de zin van Bradley besluit Eisenhouwer dat het Amerikaanse Eerste en Negende leger onder commando van de Brit Montgomery dienden te worden gesteld.
  • 1944 - De Britten veroveren Kandaung in Birma.
  • 1947 - Malcolm Cooper wordt geboren te Camberley. Cooper was de oprichter van wapenfabrikant Accuracy International, het bedrijf dat wereldwijd gekend is om zijn AW-scherpschutterwapen.
  • 1950 - Korea-Oorlog: Het Belgisch installatiepersoneel vertrekt per vliegtuig, via New York en Japan, naar Korea om de aankomst van het BUNC-bataljon voor te bereiden.
  • 1960 - De Duitse justitie arresteert Richard Bär, ex-commandant van Auschwitz.
  • 1973 - De Spaanse premier Luis Carrero Blanco wordt in Madrid door vier ETA terroristen met een bom vermoord.

Around Wikia's network

Random Wiki