Wikia

1700 - 1799 Edit

1800 - 1899 Edit

  • 1841 - John Fisher wordt geboren. John Arbuthnot Fisher, beter gekend onder de naam 1st Baron Fisher, was een Brits admiraal.

1900 - 1999 Edit

  • 1940 - Nederland komt niet tegemoet aan de oproep van Churchill om bij de geallieerden aan te sluiten.
  • 1940 - Duitse vliegtuigen bombarderen de Britse Shetland eilanden.
  • 1940 - In het General-gouvernement Polen worden alle arbeidsgeschikte werklozen, die van de arbeidsbureaus een ondersteuning krijgen, verplicht tot tewerkstelling Duitsland.
  • 1942 - Thailand verklaart de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk de oorlog.
  • 1943 - Splitsing van de ketel van Stalingrad in een noordelijk en zuidelijk front.
  • 1944 - In het testament van de Belgische koning Leopold III wordt een knieval van de koning geëist door de regering en een bekentenis dat ze fout waren.
  • 1944 - Inzet van het Russische offensief aan de vier Oekraïnse fronten.
  • 1945 - Eerste evacuatietransporten vanuit KL Stutthof (bij Danzig) in richting Lauenburg.
  • 1995 - Rusland veroorzaakt bijna een mogelijke Derde Wereldoorlog. In reactie op de lancering van een Noorse wetenschappelijke raket, die de Russen voor een Amerikaanse militaire raket houden, wordt bijna een kernaanval uitgevoerd. De atoomkoffer, waarmee de president een bevel tot het afvuren van atoomwapens kan geven, werd reeds geactiveerd.

Around Wikia's network

Random Wiki