Wikia

1800 - 1899 Edit

  • 1876 - George Armstrong Custer overlijdt in Crow Agency. Armstrong Custer was een Amerikaanse cavalerie-commandant. Hij is het meest bekend om zijn nederlaag en dood in de Slag bij de Little Bighorn, waar hij met zijn leger verpletterd werd door een coalitie van Indiaanse stammen onder leiding van Sitting Bull en Crazy Horse.

1900 - 1999 Edit

  • 1900 - Louis Mountbatten wordt geboren in Frogmore. Mountbatten was een Brits militair die zowel vocht in de Eerste als de Tweede Wereldoorlog.
  • 1910 - Gerrit Willem Kastein wordt geboren in Zutphen. Kastein was een Nederlandse communist, arts en verzetsstrijder tijdens de Tweede Wereldoorlog.
  • 1917 - De Nederlandse spionne Margaretha Geertruida Zelle, beter bekend als Mata Hari, wordt ter dood veroordeeld.
  • 1940 - 01.35hr: De wapenstilstand tussen Frankrijk en Duitsland gaat van kracht.
  • 1940 - De Nederlandse onderzeeboot O 13 keert niet terug van een patrouille op Noordzee en werd offcieel als vermist beschouwd.
  • 1941 - De Sovjet luchtmacht valt doelen in Finland aan.
  • 1942 - Generaal Auchinleck neemt het bevel over het Britse 8e leger over van generaal Ritchie. Hij besluit van Matroeh op El Alamein terug te trekken.
  • 1943 - In het concentratiekamp van Auschwitz is crematorium III klaar.
  • 1944 - De Britten lanceren ''operatie Epsom'', de opmars ten westen van Caen. Troepen en tanks van de 15de, 43ste en 11de tankdivisies maken eerst goede vooruitgang, maar komen na zware verliezen tot stilstand.
  • 1950 - De Koreaanse Oorlog gaat van start nadat Noord-Koreaanse troepen Zuid-Korea binnenvallen. Daarop besloot de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties tot militaire steun aan Zuid-Korea.

Around Wikia's network

Random Wiki