Wikia

1800 - 1899 Edit

  • 1842 - Het Verenigd Koninkrijk bezet Hongkong.
  • 1880 - Douglas MacArthur wordt geboren in Little Rock (Arkansas, VS). MacArthur was een Amerikaans generaal die een belangrijke rol speelde in zowel de Eerste, Tweede Wereldoorlog en de Koreaanse Oorlog. Door zijn daden schopte hij het tot de rang van vijfsterren generaal, iets wat slechts 8 andere generaals lukte in de geschiedenis van de Verenigde Staten.

1900 - 1999 Edit

  • 1920 - Heinz Keßler wordt geboren te Lauban. Keßler was een Oost-Duits generaal en minister van defensie van 1985 tot 1989.
  • 1942 - Amerikaanse troepen komen aan in Ulster. De president van Ierland, E. de Valera, protesteert hiertegen.
  • 1944 - Na enkele dagen van strijd neemt de 18de Australische brigade de belangrijke Japanse stelling Kankiryo Saddle in.
  • 1944 - Na de ontdekking van een uitgebreid spionagenetwerk van de Asmogendheden verbreekt Argentinië de relaties met Duitsland en Japan.
  • 1950 - Anton van der Waals wordt terechtgesteld te Scheveningen. Hij was een Nederlandse spion in dienst van de Duitse Sicherheitsdienst (SD) en wordt ook wel de grootste, Nederlandse landverrader van de Tweede Wereldoorlog genoemd. Van der Waals werd na een proces ter dood veroordeeld en in de Scheveningse duinen geëxecuteerd.

Around Wikia's network

Random Wiki