Wikia

1800 - 1899 Edit

  • 1875 - Georges Hébert wordt geboren in Parijs. Hébert was een Frans marineofficier en ontwikkelaar van de sportbeoefening "méthode naturelle", ook “hébertisme” genoemd.
  • 1893 - Jan Wernard van den Bergh wordt geboren in het Nederlandse Schoonhoven. Van den Bergh was een Nederlandse verzetsstrijder tijdens de Tweede Wereldoorlog.

1900 - 1999 Edit

  • 1940 - Het geallieerde opperbevel besluit zijn troepen uit Noorwegen te evacueren.
  • 1941 - In Ljubljana wordt het Sloveense Bevrijdingsfront opgericht ter bevrijding van de door Slovenen bewoonde bezette gebieden in Joegoslavië, Oostenrijk, Hongarije en Italië.
  • 1941 - Het Nederlandse schip Slamat, ingezet bij de evacuatie van geallieerde troepen uit Griekenland, wordt door Duitse bommenwerpers tot zinken gebracht. Ook de escorterende jagers, die vele drenkelingen aan boord hebben genomen, worden gebombardeerd, zodat uiteindelijk weinig mensen overleven.
  • 1941 - Athene wordt door het Duitse leger bezet.
  • 1942 - Gandhi wijst de eventuele komst van Amerikaanse militairen naar Brits Indië af vanwege de Amerikaanse invloed op de bevolking.
  • 1942 - Bij een Canadees referendum stemt 65% van de bevolking voor het zenden van militairen overzee.
  • 1945 - Amerikaanse eenheden trekken Genua binnen.

Around Wikia's network

Random Wiki