Wikia

1700 - 1799 Edit

  • 1789 - Onder leiding van Fletcher Christian breekt er op het schip HMAV Bounty een muiterij uit tegen kapitein William Bligh.

1800 - 1899 Edit

1900 - 1999 Edit

  • 1915 - Adolphe Pegoud haalt boven de Vogezen zijn 5e vijandelijke toestel neer. Dit levert hem als eerste de titel " aas " op.
  • 1939 - Het Duits-Poolse niet-aanvalsverdrag van 1934 en het Duits-Britse vlootverdrag van 1935 wordt door Hitler opgezegd.
  • 1940 - De Noorse stad Namsos wordt zeer zwaar gebombardeerd door de Duitsers.
  • 1940 - De Geallieerden zien af van het plan om Trondheim in Noorwegen in te nemen.
  • 1940 - Marvin Breckinridge van de zender Columbia Broadcasting System heeft een interview met Anton Mussert. Dit is het zogenaamde "met gekruiste armen" interview.
  • 1942 - De Britse RAF voert een zwaar bombardement uit op de Noorse marinebasis Trondheim.
  • 1943 - 28 april tot 30 april 1943: De laatste tankaanval van de Asmogendheden leidt tot de herovering van Djebel Bou Aoukaz.
  • 1945 - Benito Mussolini wordt samen met zijn vriendin Clara Petacci geëxecuteerd. De lichamen werden naar Milaan overgebracht waar ze tentoongesteld werden. Op de Piazzale Loreto werden hun lijken, samen met die van drie lotgenoten, aan de voeten opgehangen aan een portaalbalk van een benzinestation, waar ze werden bespot en aangevallen door de menigte.
  • 1945 - De Verenigde Staten erkennen de nieuwe Joegoslavische regering van Tito.
  • 1965 - Amerikaanse troepen landen in de Dominicaanse Republiek, zogenaamd om een "communistische coup" te voorkomen.

Around Wikia's network

Random Wiki