Wikia

100 - 1 v.Chr. Edit

1600 - 1699 Edit

  • 1649 - De Italiaanse stad Castro wordt door de troepen van paus Innocentius X verwoest, waarmee een einde wordt gemaakt aan de oorlogen van Castro.

1800-1899 Edit

1900 - 1999 Edit

  • 1914 - Een Duitse zeppelin werpt zeven bommen af boven Antwerpen, 12 mensen raken gewond.
  • 1939 - Duitse troepen behalen makkelijke overwinningen in Silezië, Pommeren, Oost Pruisen en bij Czestochowa (Polen). De Duitse Legergroep Zuid o.l.v. generaal List bedreigt Kraków (Polen).
  • 1939 - Frankrijk en Groot-Brittanië bespreken mogelijkheid tot ingrijpen in het Pools-Duits conflict. Italië stelt een internationale conferentie voor om het conflict op te lossen.
  • 1939 - Duitsland verklaart de Noorse neutraliteit te zullen eerbiedigen.
  • 1944 - Het Fort van Breendonk valt terug in handen van de geallieerden.
  • 1944 - Operatie Brutus gaat van start. 19 Belgische SAS Parachutisten worden op de DZ van Somme-Leuze gedropt.
  • 1944 - Finland wil de oorlog beëindigen en zijn banden met Duitsland verbreken.
  • 1945 - Japan ondertekent een capitulatie-overeenkomst aan boord van de Missouri, een Amerikaans slagschip. Met de Japanse overgave komt een einde aan de zes jaar durende Tweede Wereldoorlog.

Around Wikia's network

Random Wiki