Wikia

1600 - 1699 Edit

  • 1622 - Tjerk Hiddes de Vries wordt geboren in Sexbierum. Hiddes de Vries was een Fries admiraal en zeeheld uit de zeventiende eeuw. Hij overleed op 6 augustus 1666, op exact 44-jarige leeftijd.
  • 1661 - De Vrede van Den Haag wordt ondertekend door Portugal en de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden.
  • 1666 - Fries admiraal en zeeheld Tjerk Hiddes de Vries overlijdt op exact 44-jarige leeftijd in Vlissingen.

1900 - 1999 Edit

  • 1942 - Generaal Harold Alexander wordt benoemd als Commander-in-Chief voor het Midden Oosten. Hij vervangt Generaal Auchinleck. Luitenant-Generaal [[William Gott] wordt benoemd als commandant van het 8e Leger en vervangt Luitenant-Generaal Ritchie.
  • 1943 - Vier Japanse destroyers met troepen en voorraden voor Kolombangara in New Georgia stuiten 's nachts bij de golf van Vela op zes Amerikaanse destroyers en worden vernietigd.
  • 1943 - In Italië arriveren de eerste Duitse versterkingen.
  • 1944 - Met de liquidatie van Lodz is het laatste getto in Polen opgeruimd.
  • 1945 - B-29 bommenwerper Enola Gay dropt boven de Japanse stad Hiroshima de uraniumbom Little Boy. Deze bom had het equivalent van ongeveer 15 kiloton TNT en maakte 78.000 directe slachtoffers.
  • 1990 - De Verenigde Naties kondigt sancties tegen Irak af na de inval in Koeweit. Met dertien stemmen voor en twee onthoudingen (van Cuba en Jemen) beslist de Veiligheidsraad om economische maatregelen te nemen.

2000 - ... Edit

Around Wikia's network

Random Wiki