Wikia

Defensieweb wiki

Algemene Militaire Opleiding

2.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Algemene Militaire Opleiding (AMO) is standaardopleiding die iedere rekruut van de Koninklijke Landmacht en Koninklijke Marechaussee moet voltooien.

De vier maanden durende AMO wordt voor de Koninklijke Landmacht op twee plaatsen in Nederland gegeven door het Opleidingscentrum voor Initiële Opleidingen in school Noord, in Assen en school Zuid in Oirschot. De opleiding voor de Luchtmobiele brigade heet Algemene Militaire Opleiding Luchtmobiel.De Koninklijke Marechaussee geeft deze opleiding op het Landelijke Opleidings- en Kenniscentrum van de Koninklijke Marechaussee te Apeldoorn. De rekruten leren de grondbeginselen van de Landmacht en Marechaussee en ze worden onder andere getraind in schieten, zelfverdediging, bivakkeren, kaartlezen en marcheren.

Na het met goed gevolg afgelegd hebben van de AMO, stroomt men door naar de Functie Opleiding (FO), die, afhankelijk van de functie, minimaal drie maanden duurt.

Overige defensieonderdelen Edit

Ook de overige twee defensieonderdelen hebben een standaardopleiding. Bij de Koninklijke Luchtmacht wordt gestart met een Initiële Militaire Opleiding (IMO) en bij de Koninklijke Marine met de Eerste Maritiem Militaire Vorming (EMMV).

Externe links Edit

Around Wikia's network

Random Wiki