Wikia

Wegers een speciale vorm van een nukubu. Wegers, ook wel bekend als wiggers, fopneger of wannabe-negers, zijn een bleekschetensoort van het ras homo sapiens, die zich voordoen als negers. Vaak vallen zij echter door de mand door zich te overdreven te gedragen.

OorzaakEdit

Over de oorzaak van dit gedrag wordt door gedragswetenschappers flink gespeculeerd. Piet Vroon vermoedt dat de weger meestal lelijk is en hoopt door zich als een neger te gedragen "negercool" te worden. Negercoolness kan namelijk lelijkheid compenseren bij het verkrijgen van vrouwtjes. Ronald Plasterk vermoedt dat langduring MTV kijken een spontane mutatie in het kuddegevoelgen veroorzaakt, waardoor normale bleekscheten veranderen in wegers. De meest geloofwaardige theorie is echter van Midas Dekkers, die stelt dat wegers zo dom zijn dat ze denken dat ze vergeleken met negers erg slim zijn en dus binnen de negercultuur tot de intelligentia behoren.

Gedrag en uiterlijkEdit

De weger mengt zich vooral met blinknegers, omdat respect en vrouwtjes in die cultuur bovenaan staan. De weger is meestal te herkennen aan een honkbal- of basketbalshirt dat enkele maten te groot is, een honkbalpetje van een sportmerk, eventueel een vest of trui met capuchon, waarvan de capuchon over het petje heen wordt getrokken. Vaak dragen deze veel te grote broeken, met het kruis op de knieën, en schoenen van een sportmerk, die ze sneakers of patta's noemen. De onderlinge communicatie van deze groep bestaat vooral uit simpele kreten als "yo", "fawaka", of "ik zweer". Het opvallende verschil tussen blinknegers en wegers is dat de weger over het algemeen blank is. Een bekend voorbeeld van een weger is de wereldberoemde rapper Lange Frans.

Echte negers behandelen wegers met vriendelijkheid en medelijden.

Around Wikia's network

Random Wiki